Vėlyvą rudenį į Radviliškį rinkosi gausus būrys mokslininkų ir jų asistentų, nes Lizdeikos gimnazijoje vyko jau tradicija tapęs tiksliųjų ir gamtos mokslų renginys – Tyrėjo diena, inicijuotas pavaduotojos ugdymui Ž. Onaitienės, biologijos mokytojos A. Šmukštienės ir matematikos mokytojos J. Caporkienės. Tai ilgalaikis projektas, orientuotas į darnaus vystymosi tikslų ugdymo procese įgyvendinimą.
Dešimt lizdeikiečių mokinių spalio 25 d. turėjo unikalią galimybę dalyvauti prezidentinėje diskusijoje Vytauto Didžiojo universitete. Lizdeikos gimnazija, įžvelgdama nuolat kylančias Europos problemas, kartu su dar penkiomis Europos mokyklomis parengė projektą „Stipriname Europos vertybes“, kuris buvo finansuotas Erasmus+ programos.
Lizdeikos gimnazijoje lapkričio 22 d. – Tyrėjo diena. 1HG ir 1RS mokiniai, lydimi klasės auklėtojų S. Karenauskienės, G. Vaičiulienės ir fizikos mokytojo A. Karmono, vyko į Šiaulių STEAM centrą. 1 grupė atliko tiriamąjį darbą „Kūno odos priežiūros kosmetikos gamyba“. Užsiėmimo metu ne tik diskutuota apie dekoratyvinę ir natūralią kosmetiką, bet ir pagamintas lūpų balzamas, apskaičiuoti jo gamybos kaštai ir nustatyta prekybos kaina. 2 grupės užsiėmimo tema „Optinis liežuvis“. Mokiniai, stebėdami šviesos ypatingą sklidimą įvairiomis šviesai skaidriomis terpėmis kūrė optinį liežuvį, kuris jaučia fruktozės, gliukozės ar sacharozės kiekį įvairiuose kasdien mūsų vartojamuose šviesai skaidriuose produktuose. 3 grupės atliktas tiriamasis darbas – „Mikrovaldiklių jutiklių programavimas“. Išsiaiškinę mikrovaldiklių ir jutiklių veikimą mokiniai kūrė elektronines sistemas, imituojančias įvairius žmogaus pojūčius. Tokie praktiniai darbai STEAM laboratorijose plečia žinias ir įtraukia į tiriamąją veiklą, kurioje esi ne stebėtojas, o jaunasis tyrėjas. Tai įdomu ir naudinga.
2022 metų lapkričio 23 dieną nuotoliniu būdu ZOOM aplinkoje vyko respublikinė pažintinė praktinė konferencija „Tikslų pradedu siekti šiandien“, kurios tikslas buvo skatinti mokinių domėjimąsi užsienio kalbomis, gilinti mokinių bendrąsias kompetencijas, tobulinti esminį mokinių gebėjimą bendrauti kalbant apie savo pomėgius, pasiekimus moksle, perteikiant naujienas, išdėstant savo mintis ir su tam tikromis detalėmis aprašant savo patirtį, jausmus ar įvykius, pasakojant apie savo ateities planus, svajones, pomėgius ir t. t. Pranešimuose atsispindėjo, kaip žmonės, bendraudami ir bendradarbiaudami užsienio kalba, gali siekti užsibrėžtų tikslų, kurti naujas komunikacines erdves, užmegzti ir puoselėti kultūrinius, pažintinius, ekonominius, socialinius ryšius. Pranešimų temos buvo labai įvairios, tokios kaip „Mano išskirtiniai gebėjimai“, „Gebu įveikti iššūkius“, „Mano geri darbai Lietuvai“, „Mano ateities planai“, „Savanoriškos veiklos iššūkiai“ ir t. t.
Anglų kalbos mokytoja Rasa Remeikienė 1RS klasės mokiniams rugsėjo mėnesį pasiūlė dalyvauti bendrame projekte su Meksikos Toreono miesto gimnazistais. Spalio 19 dieną lizdeikiečiai nuotoliniu būdu – ZOOM platformoje pristatė meksikiečiams Lietuvos kraštą. Pristatymo metu meksikiečiai išmoko keletą žodžių lietuviškai, susipažino su Lietuvos lankytinomis vietomis, patiekalais bei lietuvių švenčių papročiais. Kiekvienas grupės narys sukūrė po skaidrę apie Lietuvą pasirinkta tema, taip pat kiekvienas susitikimo dalyvis žaidė KAHOOT žaidimą, sukurtą iš informacijos, kuri buvo pateikta skaidrėse.
Lapkričio 21-ąją dieną Lizdeikos gimnazijoje vyko integruotos pamokos, skirtos Lietuvos kariuomenės dienai paminėti. Su antrokais ir trečiokais susitiko majoras Arnoldas Šablinskas ir pulkininkas leitenantas, Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijos viršininko pavaduotojas ugdymui Eugenijus Lastauskas. Gimnazijos antrokams buvo skirta lietuvių kalbos ir pilietiškumo pamoka: „Kokioje Lietuvoje gera ir saugu gyventi?“ Mokiniai sužinojo, ką iš tikrųjų veikia kariuomenė. Visi kariai skirtingi, tačiau turi tą pačią priesaiką, kariai stovi kaip skydas ir saugo savo šalį, kad neįvyktų pats baisiausias dalykas – karas. Pamokos trečiokams tema „Neklausk, ką tavo tėvynė gali duoti tau, paklausk, ką tu gali duoti savo tėvynei.“ (Dž. F. Kenedis). Karininkai kalbėjo apie asmeninę patirtį, kaip prasidėjo jų kelias, kodėl būtent tokią profesiją pasirinko. Šie vyrai tarnybą pradėjo ieškodami nuotykių, juos intrigavo darbas kariuomenėje, taip pat stoti skatino taikaus pasaulio ateities vizija. Tarnaudami jie suvokė asmeninę savo pareigą – užtikrinti, kad mūsų piliečiams niekada netektų patirtiÂÂ karo. Savo pasirinkimą jie argumentavo sakydami, kad „laisvė yra galimybė pasirinkti daryti tai, ką privalai, o ne tai, ko nori. Duoti yra smagiau negu gauti.“
Įgyvendindami projektą „Sveikatos versmės-2“ nuolat dalyvaujame įvairiose veiklose. Viena iš Tyrėjo dienos veiklų – išvyka į STEAM centrą Šiauliuose. Trečių ir ketvirtų gimnazijos klasių mokinių grupė STEAM laboratorijose aiškinosi, kodėl kvepia maistas. Atlikdami tiriamąjį darbą, mokiniai sužinojo, kad kai kurie kvapai gerina emocinę sveikatą: oro kvapas po vasaros lietaus dažniausiai nuteikia džiaugsmingai, o gaivaus oro kvapas – užima 1 vietą pasaulyje maloniausių kvapų dešimtuke. Gimnazistai taip pat susipažino su Europoje naudojamais maisto priedais. Vieni iš maisto priedų, gerinančių juslines savybes, yra esteriai. Mokiniai pasigamino penkių rūšių esterius – sužinojo, iš kokių cheminių medžiagų jie yra gaminami. Daug emocijų sukėlė pagamintas išskirtinis esteris – bruknuolė, kurio kvapas priminė dezinfekcinio skysčio ir vaistų kvapą.
|