„Žaliasis pasaulis“ – tai integruotas biologijos, geografijos, ekonomikos, pilietiškumo projektas, kuris jau ne vienerius metus tęsia savo veiklą. Šiais mokslo metais Lizdeikos gimnazijos mokiniai, pasirinkę šį projektą, numatė tolesnes veiklos kryptis ir jas sėkmingai įgyvendino. Pirmąjį mokslo metų pusmetį mokiniai, susirinkę gimnazijos STEAM laboratorijoje, dirbdami grupėse, pasiruošė gyvenamosios vietos oro kokybės tyrimui biotestavimo metodu. Gimnazistai stebėjo ir fiksavo oro taršos šaltinius Radviliškio mieste. Tyrimui naudojo kaip bioabsorbentą džiovintus kiminus, kaip testuojamą organizmą – sėjamąją pipirnę. Tyrimo metu padarytos išvados leidžia pasidžiaugti visiems radviliškiečiams, kad oro užterštumas mūsų mieste nėra didelis. Dirbdami grupėse mokiniai domėjosi ir iškastiniu kuru bei elektromobilių perspektyvomis.
Jau treji metai, kai Radviliškio Lizdeikos gimnazijos 1-ų klasių mokiniai, pasirinkę realinį profilį, lanko matematikos-inžinerijos pamokas. Pamokų metu įgyja inžinerinių kompetencijų, lavina kritinį mąstymą, tyrinėdami ir analizuodami aplinką atlieka trumpalaikius ir ilgalaikius projektinius darbus.
Geriausias mokymasis šiuolaikiniam mokiniui – aktyvi veikla. Visi įsivaizduojame pamoką, kuri vyksta klasėje, apibrėžiant pamokos temą bei uždavinius ir mokytojui vadovaujant ugdymo procesams, siekiame rezultatų. Pamokose ieškome efektyviausių būdų, kurie būtų tinkamiausi siekiant geriausių mokinių rezultatų. Pereinant į atnaujintą ugdymo turinį, nukreiptą į kompetencijų ugdymą, dar labiau kreipsime dėmesį į svarbiausias kompetencijas, reikalingas XXI amžiaus piliečiui. Atnaujinto ugdymo turinio projektas įrodo, kad visi suvokiame: žinios šiuolaikiniam mokiniui nėra esminis dalykas, kurį turi išmokti, bet svarbiausia yra kompetencijos, kurios suteiktų galimybę sėkmingai veikti.
Kokios kompetencijos ir įgūdžiai svarbūs šiuolaikiniam mokiniui, kuris sėkmingai įsitvirtintų XXI amžiaus darbo rinkoje ir gerai jaustųsi socialinėje aplinkoje? Daug atsakymų randame tiek profesionalioje literatūroje, tiek socialinėse medijose. Visi puikiai išmanome geriausius ugdymo metodus ir technikas, kritikuojame mokyklų organizuojamą ugdymą, mokytojų ugdymo praktikas. Tačiau retai pasidžiaugiame mokyklų iniciatyvomis ir papildomu pedagogu darbu, kuris ne visada apibrėžiamas kaip struktūruota, tvarkingai organizuojama pamoka, bet dar veiksmingiau ugdo jaunosios kartos bendrąsias kompetencijas bei socialinius įgūdžius.
|