Lapkričio 27–30 dienomis Lizdeikos gimnazijoje viešėjo mokinių delegacija iš Roterdamo Comenius mokyklos. Mūsų gimnazija jau treti metai įgyvendina mokinių mainų projektą mokydamiesi ir dalyvaudami netradiciniame ugdymo procese.
16 mokinių grupė iš Olandijos ir tiek pat mokinių iš Lizdeikos gimnazijos sėmėsi žinių apie Žvalgybą. Mokiniai, lydimi mokytojos Rimos Tarbūnienės, aplankė NATO bazę, kurioje išklausė paskaitos anglų kalba apie NATO veiklas ir šios organizacijos atsakomybę prižiūrint Baltijos valstybes. Mokytoja Vaida Jankūnienė pravedė mokiniams pamoką apie žvalgybos rūšis ir, kodėl šios veiklos reikalingos mūsų visuomenėje. Mokytoja Rasa Remeikienė pravedė ekskursiją ir pristatė mūsų miestą, taikydama netradicinius metodus ir įdomias užduotis. O svečiai pristatė savo šalį, mokyklą ir savo pomėgius.
Be akademinių užsiėmimų, mokiniai turėjo ir kitokių veiklų, aplankė Kryžių kalną, dalyvavo Šokolado fabrike edukacinėje programoje. Vienas projekto susitikimo vakaras buvo skirtas ir linksmybėms, mokiniai susirinko į gimnaziją, diskutavo apie jiems rūpimus dalykus, klausėsi muzikos ir šoko. Mokiniai iš Olandijos apsistojo lizdeikiečių šeimose.
Ši draugystė ir bendradarbiavimas su Roterdamo Comenius mokykla tęsėsi jau treti metai. Lizdeikos gimnazistai dalyvauja Comenius mokyklos ugdymo procese, o pastarieji – Lizdeikos gimnazijoje. Šio bendradarbiavimo tikslas – istorinių, geografinių, ekonominių, politinių ir kultūrinių žinių tobulinimas apie Olandiją ir Lietuvą. Kas tas dvi šalis sieja ir skiria, kokius panašumus ir skirtumus galima rasti. Mokytojai dalyvaudami šiame projekte taip pat įgyja daug patirties susipažindami su šių šalių ugdomomis veiklomis ir švietimo sistema. Įgytą gerąją patirtį taiko savo pamokose.
Nors projektas ir nėra finansuojamas, mokiniai ir mokytojai dalyvauja už savo asmenines lėšas, tačiau nauda yra didelė. Gerėja mokinių socialiniai įgūdžiai, tobulėja užsienio kalbos komunikacinės kompetencijos, tobulėja tarpkultūrinis pažinimas, kuris laužo nusistovėjusius stereotipus. Mokytojai įgyja dalykinių kompetencijų, kurios padeda organizuoti efektyvesnes ir įdomesnes pamokas, plečiasi kultūrinės žinios, tobulėjo anglų k. bendravimo kompetencijos.