Projektinė veikla yra modernus ir įdomus mokymo(si) būdas, ugdantis kritinį mąstymą ir kūrybiškumą, sudarantis sąlygas tobulinti įvairius gebėjimus. Lizdeikos gimnazijos mokiniai nuolat dalyvauja įvairiuose projektuose, vienas iš jų – tai „Ateities inžinerija“, skirtas supažindinti mokinius su inžinerinėmis specialybėmis ir jų svarba kasdienėje veikloje. Gruodžio 5 d. 1D, 2D ir 3C klasių mokiniai dalyvavo Vilniaus Gedimino technikos universiteto nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ neformaliojo vaikų švietimo programų kūrybinėse dirbtuvėse „Darnus pastatas“ ir „Darni aplinka“.
Užsiėmimą „Darnus pastatas“ vedė VGTU dėstytoja Rūta Mikučionienė. Paskaitoje „Darnus, žalias, energetiškai efektyvus pastatas – kas tai?“ aptarti ir pademonstruoti išmanieji pastatai, kuriuose telefonu galima reguliuoti CO2, apšviestimą, temperatūrą, drėgnumą, duomenis perduodant išmaniajai parametrų stebėjimo sistemai. Be to, sužinojome, kokius keliamus energinio naudingumo reikalavimus Lietuvoje turi atitikti visi statomi pastatai. Po paskaitos mokiniai, dirbdami grupėse, atliko tyrimus „Klasės mikroklimato parametrų matavimas ir lyginimas su reikiamais“. Mokiniai įsipareigojo ne tik paruošti projektinius darbus, bet ir rekomendacijas dėl klasių vėdinimo, taip pat įrengti žaliąją sienelę biologijos kabinete. Mokinius konsultuos VGTU dėstytoja Rūta Mikučionienė ir Lizdeikos gimnazijos mokytojos Jurgita Caporkienė, Asta Šmukštienė.
Užsiėmimą „Darni aplinka“ vedė VGTU prof. Marija Burinskienė. Paskaitoje aptarta, kas yra darnus miestas, kokie svarbiausi darnios miesto aplinkos kūrimo kriterijai bei globalinių aplinkosaugos ir urbanizacijos problemų sprendimo būdai. Ypač visus sudomino susisiekimo infrastruktūros ir intelektinės transporto sistemos galimybės bei Eko miestas. Pristatyta ateities miestų vizija. Pasak profesorės, galimi net keli scenarijai: naujųjų technologijų, ekologiško kompaktiško miesto, gyventojų energijos suvartojimo kontroliavimo, savarankiškų savivaldų scenarijai. Po paskaitos mokiniai atliko užduotį – „Teritorijos tyrimas“: naudodamiesi Google Maps vertino susisiekimo sistemos infrastruktūrą. Mokiniai, dalyvaujantys projektinėje veiloje, atliks tyrimą ir išsiaiškins, koks yra klasės mokinių mokyklos pasiekiamumo vidurkis, kokia reikalinga infrastuktūra gimnazijos teritorijoje, kad būtų patogu pasirinktu būdu vykti į mokyklą, planuos visas reikiamas priemones gimnazijos teritorijoje. Mokinius konsultuos VGTU profesorė Marija Burinskienė ir Lizdeikos gimnazijos mokytojos Lionė Semeniukienė, Sandra Karenauskienė.
Mokinių parengti projektai bus pristatyti vasario mėnesį konferencijoje VGTU. Tokia projektinė veikla – tai ne tik galimybė susipažinti su naujausiomis darnios aplinkos kūrimo idėjomis, bet ir patiems prisidėti prie ekologinių problemų sprendimo artimiausioje savo alinkoje.
Jurgita Caporkienė, Sandra Karenauskienė, Lizdeikos gimnazijos mokytojos