Get Adobe Flash player

Kovo 5 dieną Lizdeikos gimnazijoje vyko netradicinės lietuvių kalbos pamokos, skirtos Gimtosios kalbos mėnesiui. 1E, 2A ir jungtinėje 3-ųjų klasių pamokose dalyvavo VU Komunikacijos fakulteto Retorikos katedros vedėja, docentė, daktarė Lina Murinienė. Lietuvių kalbos pamokos „Viešosios kalbos kūrimas“ buvo skirtos mokinių viešojo kalbėjimo tobulinimui, jų tikslas – sukurti viešąją kalbą, išsakyti savo nuomonę pasirinkta tema. Dėstytoja akcentavo mintį, kad gera kalba ta, kuri paveikia klausytojo protą, jo valią ir jausmus, todėl ruošiantis viešajai kalbai būtina turėti žinių, pasirinkti tinkamos informacijos, garsiai, aiškiai ir taisyklingai kalbėti, atskleisti savo emocinį santykį su pasirinkta tema. Mokiniai dirbo grupėmis, patys rinkosi kalbėjimo temas, rašė kalbas, redagavo, vėliau jas pristatė ir rinko labiausiai pavykusias, atitinkančias visus vertinimo kriterijus. Įdomu tai, kad gimnazistai diskutavo ne tik tradicinėmis temomis (Kodėl verta skaityti knygas? Kaip sportas keičia gyvenimą? Kodėl žmogus teršia gamtą? Ar visada lengva bendrauti? Kuo ypatingas jauno žmogaus pasaulis?), bet rinkosi ir netikėtas temas (Kodėl pasaulyje badauja žmonės? Kodėl neįmintos visos Antrojo pasaulinio karo mįslės? Kodėl mokytis verslo mokykloje yra negarbinga? Ar išties reikalinga Šimtadienio šventė? Kodėl žmonės keliauja? Feisbukas – mano priešas ar draugas?). Džiugu, kad dėstytoja pasidžiaugė kai kurių mokinių branda, gebėjimu įveikti baimę ir laisvai kalbėti prieš auditoriją.

Vėliau jaukiame pokalbyje su rajono lietuvių kalbos mokytojais ir Radviliškio rajono savivaldybės kalbos tvarkytoja Eligija Zoltneriene diskutuota apie kilusį triukšmą dėl VLKK panaikinto Didžiųjų kalbos klaidų sąrašo. Dėstytoja, kuri taip pat yra ir Valstybinės lietuvių kalbos komisijos narė, išsakė mintį, jeigu didžiausiu autoritetu tampa tik 68-asis VLKK nutarimas ir diržas, kabantis ant sienos, tuomet kyla klausimas, ar tam, kad žmogus gerbtų gimtąją kalbą, reikia to kabančio diržo ir gąsdinančių baudų. Susidaro įspūdis, kad be sąrašo žmonės nebežinos, kas yra lietuvių kalbos klaidos. Pasak profesorės, geras kalbininkas, geras kalbos žinovas pirmiausia turėtų būti draugas, patarėjas, o ne baudėjas, todėl šis VLKK sprendimas paskatins visuomenės pasitikėjimą ir pagarbą. Mokytojai išsakė nuogąstavimą, kad vertinant VBE darbus ne visada sutampa kalbininkų nuomonės dėl klaidų pobūdžio, o buvęs griežtas kokios nors klaidos vertinimas po metų vėl atšaukiamas. Lietuvių kalbos mokytojas – vertintojas privalo būti ne tik geras kalbos specialistas, turėti puikų kalbos ir stiliaus jausmą, taip pat išmanyti literatūrologiją, istoriją, meną, filosofiją, religiją ir t. t. Pripažinkime, kad puikiai rašyti, aiškiai, logiškai, vaizdingai, tiksliai, argumentuotai dėstyti mintis, samprotauti, daryti išvadas be gramatikos, skyrybos, rašybos, stiliaus, fakto klaidų – yra ne tik atsakingas 12 metų mokinio darbas, bet ir išskirtinis jauno žmogaus talentas.

Laima Verbickienė, Lizdeikos gimnazija

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien10
mod_vvisit_counterVakar0
mod_vvisit_counterŠią savaitę10
mod_vvisit_counterŠį mėnesį10