Get Adobe Flash player

„Enjoy the little things in life. For one day you may look back and realize they were the Big things“ – toks užrašas pasitinka mokinius Suomijos Haapajarvi vidurinėje mokykloje, kurioje paskutinę vasaros savaitę pagal „Erasmus+KA1“ projekto „Laimingas mokytojas – geresnis mokinys“ dirbo Radviliškio Lizdeikos gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė D. Bitytė, matematikos mokytoja metodininkė R. Grėbliūnienė ir lietuvių k. mokytoja metodininkė S. Karenauskienė. Projekto tikslas – stebėti ir analizuoti skirtingų šalių mokyklose taikomus mokymo metodus, mokytis vieniems iš kitų ir dalintis savo darbo patirtimi bei dalykine medžiaga. Per savaitę Suomijoje turėjome galimybę įsitikinti šios šalies ugdymo sistemos pažanga, mokymo priemonių gausa, susistemintos metodinės medžiagos prieinamumu ir draugišku bei maloniu bendravimu ir bendradarbiavimu, abipuse mokinio ir mokytojo pagarba, supratingumu ir pasitikėjimu. Pastebėjome, kad dauguma mokinių mėgaujasi mokymu(si), jaučiasi patogiai ir laisvai. Mokykloje sukurta daug patrauklių mokiniui erdvių, skirtų ir mokymuisi, ir poilsiui. Be to, pats mokinys yra atsakingas už savo žinias ir jų pritaikymą, todėl yra suinteresuotas dirbti kuo daugiau pamokoje.

22_1 22_2 22_4

Didžioji dalis stebėtų pamokų vyko pagal mokykloje įdiegtą mokymo sistemą, kuri kasmet yra atnaujinama. Mokiniai dirba naudodamiesi išmaniosiomis technologijomis, nes Google klasėje talpinama visa teorinė medžiaga, vaizdinės iliustracijos, filmai, įvairios praktinės užduotys, papildomos medžiagos nuorodos. Žinoma, mokiniai turi ir vadovėlius, ir pratybas bei sąsiuvinius, bet daugiausia dirba naudodamiesi telefonu ar kompiuteriu. Stebino mokinių motyvacija, požiūris į mokymosi procesą, aktyvus dalyvavimas pamokoje. Mokytojas paprastai dėsto teorinę medžiagą ir organizuoja diskusiją, provokuoja mokinius, taip skatindamas kritiškai mąstyti, vertinti, analizuoti ir samprotauti, pritaikyti teorines žinias praktiškai. Dauguma užduočių yra susiję su šių dienų aktualijomis, mokomasi analizuoti, lyginti ir vertinti praeitį ir dabartį. Vadovėliai ir sąsiuviniai yra skirti daugiau individualiam ar papildomam darbui, o testai, egzaminai ir atsiskaitymai vyksta elektroninėje erdvėje. Pastebėjome, kad pati mokymo metodika yra panaši kaip ir Lietuvoje: dirbama grupėmis arba poroje, kaitaliojamos grupės, ruošiami stendiniai pranešimai ar temos pristatymai, gana daug žaidybinių elementų. Mokytojas retai ruošia pamokos medžiagą pats, jis tiesiog iš turimos gausios mokymo bazės pasirenka tai, kas jam yra reikalinga konkrečioje pamokoje, bei nurodo namų darbų užduotis mokiniams.

Nuostabios gamtos apsupty įsikūrusi mokykla apgaubta ramuma, mokymo procese nepajutome jokios įtampos ar skubos, mokinių raginimo ar drausminimo. Kiekvienas dirba savo darbą ir stengiasi kuo geriau jį atlikti. Tiesiog mėgaujasi pačiu procesu, nuoširdžiai ir pagarbiai bendraudami ir bendradarbiaudami.

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
DofE
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis