Radviliškio Lizdeikos gimnazija sutinka šiuolaikinės mokyklos iššūkius ir žengia tobulėjimo link, ieško sprendimų gerinti ugdymo organizavimą, siekia geresnių mokymo(si) rezultatų. Gimnazijos pedagogai yra atviri ir smalsūs naujovių, todėl lengva imtis rimtų ir didelių darbų ugdymui sumaniai organizuoti.
Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojai įvairių dalykų 2018–2019 metais dalyvavo Erasmus+ KA1 programos finansuojamame projekte „Laimingas mokytojas – geresnis mokinys“. Projekto veiklos įtraukė 18 gimnazijos mokytojų dalyvauti kvalifikacijos kursuose ir darbo stebėjimo vizituose Olandijos, Suomijos, Italijos, Ispanijos ir JK švietimo institucijose. Kursų temos buvo nukreiptos į pamokos organizavimo, mokytojų ir mokinių santykių tobulinimą bei mokyklos ir šeimos glaudesnių santykių užmezgimą, tėvų aktyvesnį įtraukimą į mokinių ugdymo procesą. Pagrindinė projekto idėja – formuoti pozityvias mokytojo nuostatas tiek dirbant pamokoje, tiek bendradarbiaujant su mokinių tėvais.
Įgytą patirtį ir pasiektais rezultatais projekto dalyviai – Lizdeikos gimnazijos mokytojai nutarė pasidalinti su gimnazijos ir kitų rajono mokyklų pedagogais: organizavo Lizdeikos gimnazijoje atvirų pamokų dieną rugsėjo 30 d., paskutinę projekto „Laimingas mokytojas – geresnis mokinys“ įgyvendinimo dieną. Atvirų pamokų dienos mintis kilo, nes norime tapti atviri ir atvirai diskutuoti apie geros pamokos konceptą bei mokymosi procesą, nebijome kalbėti apie netobulumus, nes siekiame juos taisyti. Projekto dalyviai pakvietė savo kolegas į chemijos, lietuvių k. ir literatūros, istorijos, matematikos, informacinių technologijų, anglų kalbos pamokas. Iš viso kolegos buvo kviečiami į 17 atvirų pamokų. Savo pamokose mokytojai parodė, kaip jiems sekasi organizuoti savo pamokas taikant medžiagą ir metodus parsivežtus iš kursų ir stebėtų pamokų. Pasibaigus pamokoms, mokytojai, vedusieji ir stebėję pamokas, susirinko į draugišką projekto ir stebėtų pamokų aptarimą. Projekte dalyvavę pedagogai palygino savo darbo patirtį su užsienio kolegų patirtimi, apžvelgė stipriuosius ir silpnuosius mūsų ir Europos mokyklų momentus. Keletas dalyvių pasidalino medžiaga, parsivežta iš kursų, kurie buvo skirti glaudžiau bendradarbiauti šeimai ir mokyklai, veiksmingiau taikyti darbo metodus, įtraukti mokinių tėvus į ugdymo proceso organizavimą.
Ši netradicinė diena Lizdeikos gimnazijoje sustiprino kolektyvo profesinio bendradarbiavimo ir bendravimo kultūrą, padėjo žengti žingsnį į gimnazijos, kaip besimokančios organizacijos, formavimąsi.
Skirmantė Petraitienė