Get Adobe Flash player

Moksleivių grupė iš Radviliškio Lizdeikos gimnazijos kartu su lietuvių kalbos mokytoja Nida Urbonavičiene, ištikima Jaunųjų maironiečių klubo globėja, kaip ir kasmet, spalio pabaigoje Kauno Maironio universitetinėje gimnazijoje šventė Maironio dieną. Šiemet spalio 25 d. vykusi Maironio diena ypatinga: buvo minimas Lietuvos maironiečių draugijos 30-metis.

730 731 742 746 7469

Mokiniai buvo supažindinti su Maironio gyvenimu ir veikla, apsilankė Maironio lietuvių literatūros muziejuje, įsikūrusiame poeto namuose. Mokiniai turėjo galimybę pasivaikščioti po rašytojo namus, pasigėrėti autentiškais jo baldais, knygomis, paveikslais, lazdomis. Garsiojo rašytojo namų palėpėje įrengta įdomi ekspozicija, puikiai dekoruotos erdvės, pristatomi jubiliejus švenčiantys autoriai.

Vietinės moksleivės iš jau minėtos gimnazijos buvo mūsų gidės. Gidės buvo labai gerai pasiruošusios papasakoti apie Maironį, Vaižgantą, jų tarpusavio santykius. Muziejuje gidės taip pat išdavė įvairių įdomių poeto gyvenimo detalių, galėjome klausti bet kokių klausimų, o jų išties buvo daug. Kunigas Evaldas Vitulskis papasakojo apie rašytoją, kaip iškilų dvasininką, svajojusį tapti vyskupu, aprodė Kauno kunigų seminariją, bažnyčią. Netikėtai prašmatniame valgomajame sutiktas diakonas supažindino su jaunųjų kunigų dienotvarke. Taip pat aplankėme Maironio kriptą.

Po ekskursijos sugrįžę į Kauno Maironio universitetinę gimnaziją dalyvavome išmaniame žaidime, kuriame laimėjome Maironio knygų. Buvome maloniai nustebinti, nes buvome pavaišinti pietumis. Maironio bei draugijos gimtadienio minėjime vyko refleksija – buvo rodomos nuotraukos iš Maironiečių draugijos archyvo, organizacijos veiklos istoriją ir jos prasmę apmąstė viena iš organizacijos įkūrėjų Maironio gimnazijos direktorė Daiva Garnienė, alumnai, svečiai. Gimnazijos mokiniai skaitė Maironio eilėraščius, ištraukas iš A. Ruseckaitės romano, grojo įvairiais instrumentais, dainavo.

Aptarinėdami Maironiui ir maironiečiams skirtą įdomią ir prasmingą dieną, skaitydami eilėraščius iš dovanų gautų knygų, nuvykome į Panevėžio bendruomenių rūmus, kuriuose žiūrėjome spektaklį „Rūkas virš slėnių‘‘. „Rūkas virš slėnių“ – įtraukiantis, jaudinantis kūrinys, su didele pagarba perteikiantis R.Granausko romano elegišką nuotaiką. Šiuolaikiška spektaklio forma leidžia, ypač jaunesniam žiūrovui, į istoriją pažvelgti ne nuobodžiai, o įsijautus kartu su veikėjais. Vykdami namo visi dalijosi įspūdžiais apie spektaklį.

Už galimybę turiningai praleisti dieną dėkojame gimnazijos direktorei ir bendruomenei bei kantriam ir rūpestingam vairuotojui Mantui Poškui.

Laimis Genevičius, Gytis Genevičius, Radviliškio Lizdeikos gimnazijos Jaunųjų maironiečių klubo nariai, nuotraukos Gabijos Meleškaitės ir Laimio Genevičiaus

Patyčių dėžutė
Kuriame Lietuvos ateitį
FR
Elektroninis dienynas
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?

LAMA BPO
Jaunimo linija
Mukis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter