Get Adobe Flash player

Įgyvendindami tęstinį Erasmus+ strateginės partnerystės projektą „Šiandieninis mokinys – atsakingas verslininkas rytoj. Mokytojo metodika“ Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokytojai kartu su kolegomis iš Makedonijos ir Kroatijos visą savaitę dirbo Kroatijos Rijekos Prva Susacka hrvatska gimnazijoje. Projekto partneriai iš ARNO ir OUT OF THE BOX nevyriausybinių organizacijų vedė 6 dienų mokymus, organizavo aktyvias veiklas, demonstravo patyriminio ir įtraukaus mokymo metodus, mokantis socialinio verslumo integravimo į ugdymo procesą vingrybių. Kartu su kolegomis iš Makedonijos ir Kroatijos gilintasi į socialinių įmonių ir bendrovių veiklos skirtumus, analizuotos sėkmės istorijos. Trijų šalių mokytojai diskutavo apie socialinę atsakomybę ir verslumą, socialinių įmonių ir asociacijų veiklą, filantropiją, socialinę reklamą ir jos įtaką žmonių požiūrio kaitai, aplankė banką Rijekoje, kuris yra socialinės atsakomybės įmonė, bei tris socialines įmones. Dirbdami intensyviu grafiku, mokytojai analizavo kolegų pamokų planus ir mokėsi aktyvių mokymo metodų dalyvaudami įvairiose veiklose, stebėdami ir patys vesdami pamokas. Verslumo ir ekonomikos mokytojai demonstruodami savo mokymo metodus orientavosi daugiau į praktinę laikinųjų mokyklos bendrovių kūrimą ir dalijosi tokios veikos patirtimi. Kitų dalykų mokytojai (gimtosios kalbos, anglų kalbos, matematikos, fizikos, geografijos, informacinių technologijų, biologijos ir kt.) demonstravo verslumo integracijos galimybes ir idėjų pritaikymą skirtingose pamokose. Būtent šio projekto tikslas ir yra paruošti metodinę medžiagą, aprašyti trijų šalių patirtį dėstant verslumą mokykloje, parengti intelektinius instrumentus, priemonių rinkinius, kurie būtų prieinami viešojoje erdvėje, o idėjos pritaikomos Europos mokyklose. Pastebėjome, kad makedoniečių ir kroatų vedamos pamokos yra emocingesnės, orientuotos į turinio dėstymą per patyriminę veiklą, paremtos kūrybiškumo ugdymu ir skatinimu. Lietuvių mokytojų paruoštos pamokos išsiskyrė idėjų išgryninimu atliekant įvairias užduotis pamokoje, pateikiant metodinius instrumentus veiklai organizuoti. Be to, Lietuvos mokyklose yra kitokia verslumo mokymo patirtis ir galimybės, todėl kitų šalių mokytojai stebėjosi kolegų kūrybiškumu integruojant verslumo ir socialinės atsakomybės idėjas kitų dalykų pamokose. Baigiamojoje konferencijoje dalyvavo Kroatijos bei Makedonijos švietimo departamentų atstovai, kurie pristatė socialinio verslumo ugdymo situaciją šalyse, o su Lietuvos socialinio verslumo ugdymo praktika ir parengtais LR švietimo dokumentais, apibrėžiančiais verslumo integravimą net 20% į ugdymo procesą, supažindino tarptautinių projektų koordinatorė ir vertintoja, Radviliškio Lizdeikos gimnazijos direktorės pavaduotoja Skirmantė Petraitienė.

img_1747 img_1803 img_1852 img_1964

Projektas dar nesibaigė, laukia didžiulis darbas, tobulinant intelektinius instrumentus, parengiant juos viešam publikavimui. Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose ir gerosios patirties sklaida, darbo metodikos įvertinimas yra labai svarbus mokytojui, motyvuoja kūrybiškai dirbti ir pasitikėti savimi, skatina bendrauti ir bendradarbiauti, ieškoti bendraminčių kitose Europos šalių mokyklose. Žinoma, taip pat lavina ir komunikacijos užsienio kalba įgūdžius.

Sandra Karenauskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė

EN
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Erasmus+
Reklaminis skydelis
Nordplus
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien239
mod_vvisit_counterVakar1385
mod_vvisit_counterŠią savaitę3991
mod_vvisit_counterŠį mėnesį1624