Get Adobe Flash player

Projektinė veikla – galimybė ugdyti kūrybiškumą ir XXI amžiaus įgūdžius. Projektas padeda organizuoti ugdymą taip, kad mokinys ugdytųsi XXI amžiaus įgūdžius: mokymosi ir novatoriškumo, gyvenimo ir karjeros, informacinius ir technologinius gebėjimus. Projektinė veikla tampa įdomi ir noriai atliekama, kai pateikiamos įdomios, netradicinės ir vaikus „užkabinančios“ užduotys. Turėdami tikslą, žinodami galimus rezultatus, mokiniai aktyviai dalyvauja projektinėje veikloje, atlieka jiems skirtas užduotis.

20200616_1 20200616_2 20200616_3 20200616_4 20200616_5 20200616_6 20200616_7 20200616_8 20200616_9 20200616_10 20200616_11

2020 metų birželio 1–12 dienomis Radviliškio Lizdeikos gimnazijoje mokiniams nuotolines pamokas pakeitė įvairi mokytojų pasiūlyta projektinė veikla. Istorijos, etikos, geografijos ir tikybos mokytojai, atsižvelgdami į Pasaulio Sveikatos organizacijos rekomendacijas per dieną įveikti 10 tūkst. žingsnių, parengė ir pristatė projektą „Iššūkis – 10 tūkst. žingsnių kasdien“. Šiuo projektu buvo siekiama mokinius paskatinti aktyviau leisti laisvalaikį bei daugiau sužinoti apie gyvenamą vietovę. Mokytojų pasiūlytas veiklas pasirinko 82 1–3 klasių mokiniai. Tai tapo iššūkiu ir patiems mokytojams, nes tokio aktyvaus mokinių dalyvavimo, noro aktyviai leisti laiką, atlikti užduotis nesitikėjo ir patys mokytojai.

Mokiniai dirbo grupėmis, jiems pateiktas istorijos, tikybos, etikos ar geografijos užduotis turėjo atlikti įveikdami 10 tūkst. žingsnių. Atsiskaitomasis darbas buvo ne tik maršruto pažymėjimas, bet ir komandos nuotrauka kiekviename aplankytame objekte. Užduotis mokiniai atliko kūrybiškai ir originaliai. Projekto metu paaiškėjo, kad gimtasis Radviliškis nėra visų mokinių ištyrinėtas ir visapusiškai žinomas. Susidūrę su kliūtimi – nerasdami užduotyje aplankyti skirto objekto, mokiniai galėjo pasinaudoti skambučio teise – paskambinti užduotį paruošusiam mokytojui ir pasikonsultuoti nežinomu klausimu. Aktyviai leisdami laiką mieste, mokiniai sužinojo apie įvairių konfesijų maldos namų vietas, gavo daug vertingos informacijos apie savanoriavimą ir galimybes tai padaryti miesto įstaigose. Istoriniai keliai priminė lietuvių laisvės kovas su bermontininkais, senosios Radviliškio nuotraukos parodė, kaip pasikeitė ir išgražėjo mūsų miestas. Kūrybiškai ir originaliai gimnazistai pažiūrėjo į užduotį apie miesto parkus – jie filmuotoje medžiagoje pateikė, kaip jaunimas aktyviai, pasyviai ir įdomiai gali leisti laiką juose. Projekto metu mokiniai pasitikrino ir geografijos žinias – čia mokinių laukė staigmena, nes užduotys buvo anglų kalba. Nustatyti azimutą, suskaičiuoti suoliukus miesto aikštėje ir išsiaiškinti, kuria kryptimi važiuoja traukiniai, nebuvo sunku.

Kaip ir pirmąją, taip ir paskutiniąją projekto dieną mokiniai su mokytojais susitiko gimnazijos stadione ir aptarė projekto veiklas. Kiekviena grupė pasidalino savo įspūdžiais apie vykdytas veiklas. Mokiniai pripažino, kad projektinė veikla buvo puiki proga susitikti su bendraklasiais po ilgo nesimatymo karantino metu. Taip pat jie teigiamai įvertino ir užduotis – patys nesitikėjo, kad tiek žingsnių galima nužingsniuoti ir atrasti kažką naujo. Užduotims atlikti mokiniai įveikė daugiau nei 10 tūkst. žingsnių. Patys pripažino, kad daug kartų ėjo pro vieną ar kitą pastatą, skulptūrą, visiškai neatkreipdami dėmesio į vieną ar kitą detalę – dabar bus atidesni. Projekto užduotys sutelkė 10–12 žmonių komandą bendram darbui, diskusijoms, o smulkiems nesutarimams nebeliko laiko. Grupėse dirbę skirtingų klasių mokiniai paskatino aktyvesnį komandos bendravimą ir bendradarbiavimą. Karštą ir saulėtą dieną projekto dalyviai buvo pavaišinti ledais, bet tai buvo ne vienintelė staigmena, nes į gimnaziją atvyko Juodvarnių klubo nariai. Klubo tikslas – kultivuoti ir populiarinti sportą ir kūno kultūrą, šratasvydį bei kitus karinius sportinius žaidimus, kitą turiningą laisvalaikio praleidimo veiklą, vienyti besidominčius kariniais žaidimais, kita kūno kultūros bei sporto ir laisvalaikio praleidimo veikla. Gimnazistai turėjo puikią progą išbandyti rankos taiklųmą šratasvydyje, taip pat atlikti įvairius mankštos pratimus.

Projektas baigėsi, liko tik įvertinti mokinių darbus. Visi kūrybiniai darbai ras savo vietą pamokose kaip patyriminė mokymo priemonė. Atsisveikindami mokiniai linkėjo vieni kitiems geros vasaros ir iki pasimatymo rudenį klasėse taip, kaip buvo seniau.

Socialinių mokslų ir dorinio ugdymo metodinės grupės mokytojų mintyse jau kitų metų projektinės veiklos idėjos, kurios gims, dėliosis, keisis, bet bus pasiūlytos ir, tikėkimės, įgyvendintos per patyriminį mokymą ir mokymąsi.

Vaida Jankūnienė, istorijos mokytoja

Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Nordplus
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien400
mod_vvisit_counterVakar871
mod_vvisit_counterŠią savaitę3587
mod_vvisit_counterŠį mėnesį24791