Get Adobe Flash player

Šiais mokslo metais dėl viruso plitimo grėsmės ugdymo įstaigoms tenka susidurti su begale iššūkių. Nors nuotolinio mokymo ir mokymosi galimybės šiais technologijų laikais tikrai labai didelės, tačiau virtuali aplinka ne visuomet gali atstoti realųjį mokymą(si) mokykloje, pagrįstą gyvu bendravimu ir bendradarbiavimu.

Radviliškio Lizdeikos gimnazija visada buvo atvira naujovėms ugdymo įstaiga, siekianti ugdyti kūrybiškai mąstančią, aktyvią ir atsakingą asmenybę. Įvertinę situaciją ir suprasdami, kad yra didelė tikimybė dalį mokslo metų praleisti prie ekranų, nutarėme tęsti bendradarbiavimą su Viniaus Gedimino technikos universitetu ir įgyvendinti pasirinktus platformos „Ateities inžinerija“ projektus, integruodami matematikos, fizikos, biologijos ir lietuvių kalbos mokomuosius dalykus. Dalyvaudami projektinėje veikloje siekiame ugdyti kūrybinį ir į inovacijas orientuotą mąstymą, padedantį įžvelgti problemą ir jos esmę, rasti ir įgyvendinti inovatyvų sprendimą, sukuriantį vertę (ekonominę, socialinę, estetinę) naudotojui ir mums patiems. „Ateities inžinerijos“ platforma yra skirta besidomintiems šiuolaikine technine kūryba, norintiems sukurti savo sumanytą išmanų įtaisą, detalę ar programėlę, pasitelkus efektyvias šiuolaikines technologijas, ištirti gyvenamąją aplinką ir parengti siūlymus jos gerinimui. Lizdeikos gimnazija šiais mokslo metais pasirinko 8 projektus, kurių įgyvendinimui gautas Radviliškio savivaldybės administracijos finansavimas – 3540 eurų. Už šias lėšas gimnazija įsigijo tyrimams reikalingus prietaisus ir priemones, tokius kaip mikroklimato stelę, lazerinę liniuotę, CO2 matavimo prietaisą, dirvožemio ir vandens taršos matavimo prietaisus, cheminių priemonių rinkinius ir dar daug kitų priemonių, reikalingų projektams įgyvendinti.

Šiuo metu dėl Lietuvoje paskelbto karantino neturime galimybės vykdyti tyrimų gimnazijoje, tačiau bendraudami nuotoliniu būdu atliekame parengiamuosius darbus: generuojame idėjas, projektuojame žaliosios palangės, prieskoninių augalų darželio, pojūčių tako ir edukacinių erdvių įrengimo planus, išbandydami įsigytus prietaisus ir priemones, namuose atliekame bandomuosius tyrimus ir mokomuosius skaičiavimus su gautais tyrimų rezultatais, jais remdamiesi keliame hipotezes. Turime galimybę konsultuotis su Vilniaus GediminoTechnikos universiteto dėstytojais, kuruojančiais mūsų projektus, ypač vertinga nemokama prieiga prie metodinės medžiagos, IT įrankių (ateitin.vgtu.lt), atsiradus galimybei planuojame organizuoti kūrybines dirbtuves gimnazijoje arba Vilniaus Technikos universiteto laboratorijose.

Projektinėje veikloje dalyvauja 150 1-ų ir 3-ių klasių mokinių, projektus „Ateities miestas: darnus pastatas“, „Lizdeikos mokyklos energinio efektyvumo vertinimas“ ir „Lizdeikos mokyklos oro kokybės ir šiluminio komforto vertinimas ir analizė“ koordinuoja dr. Vilūnė Lapinskienė, projektus „Radviliškio rajono paviršinių vandens telkinių tyrimai“, „Radviliškio miesto dirvožemio tyrimai“ ir „Radviliškio oro kokybės tyrimas biotestavimo metodu“ padeda įgyvendinti doc. dr. Eglė Marčiulaitienė, o projektus „Lizdeikos gimnazijos mokinių kelionės į mokyklą“ ir „Lizdeikos gimnazijos aplinkos darnos vertinimas“ kuruoja Vilniaus Technikos universiteto prof. dr. Marija Burinskienė. Mokytis tyrinėti ir kurti gimnazistams padės direktorės pavaduotoja Ž. Onaitienė, fizikos ir matematikos mokytoja metodininkė J. Caporkienė, biologijos mokytojos metodininkės A. Šmukštienė ir L. Semeniukienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė S. Karenauskienė. Mokiniai ir mokytojai dalyvavo vaizdo konferencijoje su Vilniaus Technikos universiteto atstovais: aptarta tyrimų svarba ir įtaka mūsų aplinkai, diskutuota apie įgyvendinimo galimybes, demonstruoti kitų respublikos mokyklų jau įgyvendinti projektai. Be to, vyksta nuotolinės konsultacijos ne tik su Vilniaus Technikos universiteto dėstytojais, bet ir Lizdeikos gimnazijos mokytojais – mokiniams pristatoma teorinė medžiaga, supažindinama su tyrimo eiga bei jo aprašymo reikalavimais. Belieka tikėtis, kad visų mūsų sąmoningumas padės sustabdyti viruso plitimą ir netrukus galėsime sugrįžę į klases atlikti tyrimus ir bandymus, reikalingus projektų įgyvendinimui.

Iš tiesų „Ateities inžinerija“ – tai galimybė mokiniams ne tik tobulėti šiuolaikinių technologijų srityje, bet ir atlikti savarankiškai projektinius darbus, o mokytojams – paįvairinti savo dalyko bei integruoto mokymo užsiėmimus. Labai svarbu, kad tokia veikla ne tik kurtų naujus išmanius vartojimo produktus bei paslaugas, bet ir puoselėtų aplinką bei tausotų jos išteklius, ugdytų išradingumą bei komandinio darbo gebėjimus. Manome, kad projektų sėkmę lemia ne tik asmeninio, bet ir kolektyvinio kūrybingumo gebėjimai, skatinantys ieškoti efektyvių nestandartinių sprendimų, o įgyti šiuolaikinių metodų bei įrankių, reikalingų sprendimams įgyvendinti, valdymo gebėjimai pravers ir ateityje įvairiose gyvenimiškose situacijose.

Sandra Karenauskienė, Lizdeikos gimnazijos lietuvių k.ir lit.mokytoja metodininkė

Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
MEPA projektas
Reklaminis skydelis
PRANCŪZŲ INSTITUTAS
Reklaminis skydelis
Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Nordplus
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien535
mod_vvisit_counterVakar716
mod_vvisit_counterŠią savaitę1251
mod_vvisit_counterŠį mėnesį19043