Šiuolaikinis mokytojas turi nuolat ieškoti būdų ir priemonių, kaip galima pasiekti geresnių mokymo(-si) rezultatų. Europos švietimo ugdymo institucijos turi puikią galimybę gilinti bei tobulinti savo pedagogines žinias ir kompetencijas dalyvaudamos Erasmus+ programos finansuojamuose kursuose ir darbo stebėjimo vizituose. Tokia galimybe naudojasi ir Lizdeikos gimnazijos mokytojai, įgyvendindami Erasmus+ projektą „Mokomės kartu“.
Kovo pabaigoje keturios gimnazijos mokytojos vyko į Ispaniją Europass Teachers academy organizuojamus kursus „Vertinimas ir įvertinimas“. Pereinant prie atnaujinto ugdymo turinio ir į kompetencijas nukreipto vertinimo, tai tampa viena aktualiausių temų, kurią šiuo metu ypač reikalinga tobulinti. Mokytojai turi skirti ypatingą dėmesį veiksmingo vertinimo organizavimui, kai šalia akademinių pasiekimų vertinimo yra kompetencijų bei įgūdžių vertinimas.
Mokymų turinys nebuvo labai naujas, nes ilga dalyvių mokymo praktika formuoja sėkmingus rezultatus, tačiau naujų vertinimo metodikų atradimas įkvepia siekti geresnių ugdymo rezultatų bei empatiškesnės mokymosi aplinkos ne tik tarp mokinio ir mokytojo, bet ir tarp mokinių. Mokytojai susipažino su mokytojo ir bendraamžių vertinimo praktikomis bei paties mokinio įsivertinimo metodikomis ir technikomis. Kursų dėstytoja pristatė veiksmingus skaitmeninius vertinimo ir įsivertinimo įrankius bei platformas, kurios paaugliams yra žymiai patrauklesnės siekiant pažangos. Praktinės veiklos kursų metu patikino jų veiksmingumą ir patrauklumą bei įkvėpė dažniau rengti ir taikyti skaitmeninius įrankius savo praktinėje veikloje.
Kadangi kursuose dalyvavo kolegos iš Belgijos, Kroatijos ir Portugalijos, tai buvo puiki galimybė pasidalinti savo mokymo praktikomis, ne tik sėkmingomis, bet ir tomis, kurias reikia tobulinti. Mokantis kartu ir kuriant strategijas grupėse išsigrynino kai kurių ugdymo problemų sprendimai. Patrauklios kolegų praktikos, kuriomis dalinomės, įkvėpė jas taikyti savo ugdymo proceso organizavimo veiklose.
Kursų „Vertinimas ir įvertinimas“ metu lizdeikietės mokytojos išbandė naujus vertinimo ir įvertinimo įrankius, peržvelgė tikslų ir uždavinių formavimo kokybę ir veiksmingumą, aptarė vertinimo kriterijų siejimą su mokymo uždaviniais bei jų aiškų pristatymą besimokantiesiems. Praktiniai užsiėmimai kuriant vertinimo kriterijų rubrikas sustiprino nuostatas apie būtinybę nuolat aprašyti vertinimo kriterijus ir parengti jų rubrikas. Europos mokyklų kolegų praktikos pagilino pedagogines žinias bei įkvėpė ir toliau ieškoti sėkmingų sprendimų siekiant mokymosi pažangos.
Rita Šimkuvienė, lietuvių k. ir literatūros mokytoja, Skirmantė Petraitienė, anglų k. mokytoja