Get Adobe Flash player

Radviliškio Lizdeikos gimnazija 2021–2022 metais įgyvendina Erasmus+ projektą „Mokomės kartu“. Gimnazijos pedagogai gilino reflektyvaus vertinimo ir įsivertinimo kompetencijas, o vadovai turėjo galimybę pagilinti vadybines kompetencijas kursuose „Švietimo vadyba“ Dubline Airijoje. Direktoriaus pavaduotojos ugdymui Židrūna Onaitienė ir Skirmantė Petraitienė liepos 3–10 dienomis gilino žinias, tobulino vadybines kompetencijas bei reflektavo apie turimas praktikas ir ieškojo sėkmingesnių ugdymo turinio organizavimo sprendimų.

20220808_1 20220808_2 20220808_3 20220808_4

Kursų turinyje daug dėmesio skirta sėkmingai komunikacijai bei lyderystės kompetencijų stiprinimui organizuojant ugdymo procesą. Kursų dėstytojai (Centre of English studies) nuolat akcentavo, kaip svarbu pozityviai vertinti kiekvieną veiklą, kurti besimokančios organizacijos aplinką bei nebijoti daryti klaidų, nes jos suteikia galimybę bet kokios veiklos tobulinimui. Kursų temos apėmė sritis, kurios aktualios švietimo valdymo tobulinimui.

Didžiausia valdymo sėkmė – stipriosios vadovo lyderystės kompetencijos. Nors šiuo metu lyderystės kompetencijų ugdymui skiriama daug dėmesio: dalyvaujame seminaruose, konferencijose, įgyvendiname įvairius projektus, tačiau reflektuojant apie konkrečias situacijas, akivaizdu, kad savo lyderystės ugdymo organizacijose neparodome. Daug turime teorinių žinių, bet trūksta praktinio taikymo, pasitikėjimo lyderiauti ir daryti pokyčius organizacijose.

Kitas aktualus klausimas vadovaujant institucijai – vienodas vadovo ir darbuotojų tikslų, veiklų ir rezultato siekimas. Dažnai organizacijose kyla problemos, kai išsiskiria darbuotojų ir vadovų veiklų politika, skirtingų tikslų bei rezultato siekiai. Todėl pasirenkant darbo įstaigą, svarbu išsiaiškinti, ar tikrai ji atitinka poreikius ir norus savo tikslams pasiekti, o vadovo užduotis skaidriai ir aiškiai pristatyti institucijos veiklos filosofiją bei siekiamus rezultatus.

Daug dėmesio buvo skirta kolegialiam mokymuisi, kuris įtraukia pamokų stebėjimą kaip veiksmingą profesinį tobulėjimą. Dalyviai susipažino su pamokų stebėjimo metodika, vertinimo aprašymu, jų analizių rengimu bei aptarimu. Pateikė pavyzdžių, kurie įrodo, kaip pamokų stebėjimas ir aptarimas, ypač pamokų ar jų dalies video įrašų peržiūros ir analizės, stiprina mokytojų ugdymo turinio organizavimo kompetencijas.

Kursų dalyviai reflektavo ir vertino turimas praktikas, ieškojo sprendimų sėkmingesnei vadybai, vertino dėstytojo pateiktas praktikas, vertino kolegų, švietimo vadovų sprendimus. Kiekvienoje situacijoje pirmiausia bandė rasti sėkmės faktorius, iš kurių galima pasimokyti ir pritaikyti savo veiklose, o tik po to ieškojo tobulintinų dalykų, kurie būtų sėkmingesnio rezultato aspektai.

Erasmus+ kvalifikacijos kursai – puiki galimybė nuolat tobulinti turimas žinias, dalintis savo praktikomis su Europos ugdymo institucijų kolegomis, užmegzti ryšius tolimesniam bendradarbiavimui. Be to, kursų organizatoriai atsižvelgia ir reaguoja į susirinkusių žmonių praktikas, kompetencijas, poreikius ir galimybes, lanksčiai derina mokymų turinį, o dėstytojai – atviri ir noriai bendrauja pasibaigus mokymų sesijai: atsako į kylančius klausimus, dalinasi savo patirtimis, prisijungia prie gimnazijos iniciatyvų. Taigi, ar gali būti sėkmingesnis profesinis tobulėjimas bei darbo motyvacijos stiprinimas nei kvalifikacijos kursai užsienyje.

Skirmantė Petraitienė

Patyčių dėžutė
Reklaminis skydelis
Kuriame Lietuvos ateitį
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Mukis
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien6
mod_vvisit_counterVakar0
mod_vvisit_counterŠią savaitę6
mod_vvisit_counterŠį mėnesį6