Jau treji metai, kai Radviliškio Lizdeikos gimnazijos 1-ų klasių mokiniai, pasirinkę realinį profilį, lanko matematikos-inžinerijos pamokas. Pamokų metu įgyja inžinerinių kompetencijų, lavina kritinį mąstymą, tyrinėdami ir analizuodami aplinką atlieka trumpalaikius ir ilgalaikius projektinius darbus.
1-okai ir 2-okai, kurie mokosi matematikos-inžinerijos, aktyviai dalyvauja Erasmus+ projekte „Robotika ir emocijos“. Šio projekto veiklos ir įrankiai veiksmingai prisideda prie gimnazijos tikslų įgyvendinimo. Iš projekto lėšų gimnazijoje įkurtas robotikos kabinetas, įsigyta dešimt Lego robotikos rinkinių. Robotika integruojama į informacinių technologijų ir matematikos-inžinerijos dalykus ir orientuota ne tik į konstravimo, programavimo žinių bei įgūdžių tobulinimą, bet ir į teigiamų emocijų bei vertybinių nuostatų ugdymą. Šis projektas suteikė galimybę 6 mokiniams savaitę mokytis tarpkultūrinėje aplinkoje Italijoje, Giulianovoje. Dar 8 mokiniai planuoja gilinti žinias kitais mokslo metais Portugalijoje.
Be to, jaunieji inžinieriai yra aktyvūs ir Vilniaus Tech universiteto platformos „Ateities inžinerija“ dalyviai. Platforma nuotoliniu būdu nemokamai suteikia reikalingą metodinę medžiagą, IT įrankius ir konsultacijas, organizuoja kūrybines dirbtuves mokykloje arba Vilnius Tech laboratorijose. Lizdeikos gimnazija kasmet pristato po kelis projektinius darbus respublikinėje konferencijoje Vilnius Tech universitete. Gimnazistai mokosi ne tik konstruoti ar kurti projektus, bet ir juos aprašyti bei pristatyti pasitelkiant modernias technologijas. Tokia patirtis ir įgūdžiai ypač vertingi ir gali būti paskata rinktis Brandos darbą.
Šiemet birželio 2 d. Vilniaus Tech universitete vyko Ateities inžinerijos 6-ojo sezono vasaros sesija, kurioje 1RS mokiniai pristatė 8 savo tiriamuosius darbus. Turėjo progą išgirsti kitų mokyklų mokinių idėjas ir pamatyti jų parengtus darbus. Džiugu, kad lizdeikiečių Lėjos Bartoševičiūtės ir Miglės Balčiūnaitės darbas grupėje „Ateities miestas: darni aplinka“ užėmė 2 vietą. Kol mokiniai vieni kitiems demonstravo savo darbus, mokytojai dalyvavo seminare „Inžinerija STEAM ekosistemoje“. Pranešimus skaitė Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos STEAM stiprinimo programos projekto vadovas dr. Simonas Šabanovas, Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA direktorius Darius Lasionis, VGTU ir Inžinerijos licėjaus direktorė dr. Lina Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė. Vėliau gimnazistai moderniausiame Baltijos šalyse Energetikos ir Technikos muziejuje stebėjo Tesla šou energijos virsmus, atliko interaktyvias užduotis, rinko kvantus, kuriuos keitė į prizus.
Radviliškio Lizdeikos gimnazija visada siekė ugdyti kūrybiškai mąstančią, atsakingą asmenybę, o matematikos-inžinerijos pamokos prisideda prie šio siekio įgyvendinimo. Išvyka į Vilniaus Tech universitetą tapo savotiška tradicija, apibendrinanti metų kursą ir sudaranti sąlygas gimnazistams parodyti savo žinias ir gebėjimus, o įgyta patirtis – paskata domėtis ir gilintis į Ateities inžineriją.
Jurgita Caporkienė, matematikos mokytoja