Get Adobe Flash player

Nežinau, ar teisūs buvo maurai teigdami, kad nekeliaujantis žmogus nepažįsta tikrosios žmonių vertės, bet esu įsitikinusi, kad kelionės padeda pažinti įvairias šalis, jose gyvenančių tautų kultūrą, papročius, tradicijas, suprasti  žmonių gyvenimo būdą. Šią vasarą, kaip ir kasmet, grupelė Lizdeikos mokytojų leidosi  į kelionę. Numatytame maršrute - Miunchenas, Milanas, Genuja, Nica, Monakas, Monte Karlas, San Remas, Antibai, Grasas, Kanai, Lichtenšteinas, Bambergas ir kt. Taigi, per dešimt dienų - devynios Europos valstybės. Iššūkis išties nelengvas.

Pirmasis sąraše  Miunchenas, tipiškas vokiškas miestas su barokine architektūra ir miesto simboliu tapusia gotikine Dievo Motinos katedra bei tikra bavariška dvasia. Po jo Milanas – antrasis pagal dydį Italijos miestas. Įspūdinga katedra, statyta ištisus penkis šimtmečius, žvilgsnis nuo katedros kupolo į aukštosios mados sostinę, karališkoji galerija – prekybinė arkada su įspūdingu stiklo ir metalo stogu, operos šventovė La Scala, Sforcų pilis, statyta XIV amžiuje, - tai tik keli objektai, pristatantys šią Lombardijos provincijos sostinę. Didelis  kosmopolitiškas miestas, kuriame aptikome plevėsuojančią lietuvišką trispalvę, informuojančią, kad ir mūsų šalis dalyvauja parodų rūmuose vykstančioje mugėje. Po Milano sekė  Genuja - Kolumbo ir Paganinio gimtasis miestas ir didžiausias  šalies uostas, kurį italai vadina išdidžiuoju. Gidė juokauja, kad po lietaus mieste tvyro jodas, todėl ragina kvėpuoti giliai ir aistringai. Tokia ramybė vaikščiojant Genujos promenade – pėsčiųjų taku palei jūrą. Nuo Senojo uosto krantinės pasidžiaugiame ir Genujos švyturiu (La Lanterna) – seniausiu pasaulyje vis dar veikiančiu laivų kelrodžiu. Tikra tiesa, šis senasis Italijos miestas turi savo išskirtinę aurą.

Kita diena buvo skirta Monakui. Ši nykštukinė valstybė vaizdingoje Viduržemio jūros pakrantėje,  jau 700 metų valdoma kunigaikščių Grimaldi giminės, yra įsikūrusi ant uolos. Keista, bet į senamiestį galima patekti vieninteliu būdu – liftu. Pagrindinėje miesto aikštėje  puikuojasi princo Alberto II rūmai, šalia Dievo Motinos katedra, kurioje  už altoriaus pusračiu išdėliotos baltos antkapių plokštės - čia ilsisi senieji Monako   kunigaikščiai. Įspūdingas  Okeanografijos muziejus, kurio balti mūrai remiasi į jūrą, o akvariumas pilnas neregėtų žuvų. Jį 1910 metais įkūrė kunigaikštis Albertas I. Šiam muziejui vadovavo garsusis povandeninio pasaulio tyrinėtojas Jacques'as–Yvesas Cousteau. Ne tik grožėjomės nematytų formų ir spalvų žuvimis, bet ir  išdrįsome paglostyti baseine nardančius rykliukus. Nuostabi gamta, prieplaukoje baltuojančios jachtos melsvoje  jūroje – tai tik maža dalis to, ką galima išvysti vienoje prabangiausių pasaulio valstybių, kurios gyventojai nemoka mokesčių. Abejingų nepalieka egzotiškasis sodas, kuriame daugiau kaip tūkstantis rūšių kaktusinių augalų. Tiesa, tai  mylinčio kunigaikščio dovana savo žmonai   Greisei Kelly, išpildžiusiai kiekvienos gražuolės romantišką svajonę – tapusi viena garsiausių Holivudo aktorių ir ištekėjusi, šiame ištaigingame mieste ji priėmė savo likimą. Mes azartinių lošimų sostinėje Monte Karle.  Garsusis kazino, į kurį patekti be asmens dokumento ir specialios patikros negalima. Įspūdinga salė, deja, fotografuoti griežtai draudžiama,  o fotografuoti tikrai yra ką: kupolai, vitražai, išraižyti minkšti krėslai, paauksuoti laiptų turėklai, prabangios, aksominės užuolaidos, sietynai, arkos, krištolas, raudoni kilimai, aukštos lubos.
Čia pat garsusis ,,Paryžiaus" viešbutis, apsuptas prabangių parduotuvių ir mašinų. Gera tokiame karštyje atsipūsti už kazino esančiame parke, kur atsisėdus į specialų fotelį ima groti muzika, gieda paukščiai, ošia jūra, smalsu ir įdomu apžiūrėti garsiąją Formulės-1 trasą, kurioje kasmet vyksta automobilių lenktynės „Grand prix Monaco“. Grįždami trumpam sustojame San Reme, garsėjančiame tarptautiniais muzikos festivaliais. Pavaikščioję senamiesčio gatvelėmis, apžiūrėję kuklius  festivalio rūmus bei A.Nobelio vilą, judame į viešbutį jaukiame Varrezė miestelyje, kur mūsų laukia maudynės įkaitusioje jūroje.

Jaukioje senamiesčio kavinukėje skanaujame garsiąsias Nicos salotas. Mes - Nicoje, kuri vadinama Žydrojo kranto sostine. Pasivaikščioję po senamiestį, apžiūrėję Garibaldžio aikštę ir Anglų bulvarą dairomės karinių pajėgų šventiniame parade, skirtame Nicos miesto prijungimui prie Prancūzijos. Lietaus lašai tarsi ištirpsta įkaitintame ore, taip ir nepasiekę žemės.

Kitą dieną mūsų laukė išvyka į Portovenere ir penkių žemių kraštą – Cingue Terre nacionalinį parką. Portovenere- vienas romantiškiausių Ligūrijos jūros miestelių, pasipuošęs ant uolos stovinčia Šv. Petro bažnytėle. Teigiama, kad čia parduodami skaniausi itališki prieskoniai ir padažai. Ragavom - tikrai skanu. Diena, praleista Cingue Terre nacionaliniame parke, viena įspūdingiausių. Laiveliu  plaukiame į  vieną gražiausių vietų Italijoje, Cingue Terre nacionalinį parką, kurį sudaro penki  viduramžius menantys kaimeliai, išsidėstę ant Ligūrijos jūros uolėtų pakrančių. Čia mūsų laukia  ne tik stačios uolos, bet ir terasiniai vynuogynai, ,,carugi” (siauros gatvelės), kurias pakeičia laiptai ir laipteliai,  Juodoji ir Baltoji bažnytėlės ir begalė kitų atradimų.  Vernazzoje,  viename iš kaimelių, degustuojame vyną (balto vyno butelis kainuoja 60 eurų), tada mirkstame vandenyje, nes karštis darosi nebeįmanomas - arti 40. Tiesa, plaukdami atgal sutikome delfinų būrelį, pasimaivę nuplaukė tolyn.

Kitą dieną pasivaikščiojimas po Antibus, romantiškąjį Prancūzijos miestelį. Siauros gatvelės, viduramžiški namai, žvaigždės formos tvirtovė, jachtų uostas. Provanciškame turgelyje skanaujame įdarytas alyvuoges. Pagaliau geriausia (mums, merginoms) ekskursijos dalis - Grasas, miestas, nuo senų senovės vadinamas pasaulio parfumerijos sostine. Šiandien čia yra ne tik kvepalų parduotuvė, bet ir  parfumerijos gamykla, kurioje gaminama didžioji dalis kvapniųjų aliejų, naudojamų kuriant prancūziškus kvepalus. Po ekskursijos po kvapnų muziejų atsigavome  tikrame kvepalų rojuje, kuriame viena iš pardavėjų pasirodo esanti iš Lietuvos. Kvepiantys ir laimingi atsidūriame Kanuose- prabangiausiame ir garsiausiame Prancūzijos Rivjeros kurorte. Pasimaivę ant garsiojo raudonojo kilimo, apžiūrime Holivudo žvaigždžių alėją (matuojame savo ir S.Stalonės, S.Loren ir kitų žvaigždžių plaštakas), pasigėrėję prabangiaisiais viešbučiais, palmėmis ir auksine pakrante, Kruazetės bulvare valgome ledus. Diena baigiasi, o į autobusą lipti nesinori.

Ir šį kartą Šveicarija pasitiko išdidi ir fantastiškai graži. Apžiūrėję Lugano senamiestį ir paplaukioję po ežerą judame tolyn per Alpes. Nepakartojami įspūdžiai: vynuogynai Reino slėniuose, tamsios bedugnės, aukšti kalnai, srūvančios kalnų upės, snieguotos viršūnės. Privažiuojame Lichtenšteiną ir jo miniatiūrinę sostinę Vaducą, kurią apžiūrėjome važiuodami turistiniu traukinuku. Į rūmus kalno viršūnėje neįleidžiama, nes juose gyvena kunigaikščio šeima. Miestelis nėra labai įspūdingas, tik kainos įspūdingai pritrenkiančios

Paskutinė diena skirta Bambergui, jaukiam Vokietijos miestui, įsikūrusiam ant septynių kalvų. Puikiai išsilaikęs senamiestis, fontanai, rožynai, miesto  rotušė ir katedra, vienuolynas ir vyskupų rezidencijos rūmai, o dar tas garsusis dūminis alus tikrai fantastiškas. Pagaliau prisipirkę lauktuvių (superiniai išpardavimai, įkandami net ir kukliems lietuviams), sėdime prie fontano ir paprasčiausiai niekur neskubame. Galvon topteli neseniai perskaityta šventojo Augustino mintis, kad pasaulis yra knyga, ir tie, kurie nekeliauja, skaito tik  pirmąjį jos puslapį. Taigi, mielieji, skaitykime ir keliaukime.

Laima Verbickienė

Patyčių dėžutė
Kuriame Lietuvos ateitį
FR
Elektroninis dienynas
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?

LAMA BPO
Jaunimo linija
Mukis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter