Get Adobe Flash player

Šių metų lapkričio 23 dieną, šeštadienį, Lizdeikos gimnazijos mokiniai, labiausiai besidomintys literatūra, ir lietuvių kalbos mokytojos vyko į Kauną, į pažintinę-kultūrinę kelionę.  Mūsų tikslas buvo aplankyti Salomėjos Nėries memorialinį muziejų Palemone, pasigrožėti Kaunu, o popietę aplankyti Kauno dramos teatro spektaklį.

Pirmiausia aplankėme Palemoną – Kauno miesto dalį, esančią dešiniajame Kauno marių krante. Ten yra įsikūręs Salomėjos Nėries memorialinis muziejus. Jis įkurtas 1962 m. poetės Salomėjos Nėries ir jos vyro, skulptoriaus Bernardo Bučo, name Palemone, kuriame jie gyveno 1938–1941 m. Čia veikia S. Nėries literatūrinė ir memorialinė ekspozicija. Gidės pasakojo apie poetės gyvenimo vingius, kūrybą, šeimą. Muziejuje pamatėme jos asmeninius daiktus: skrybėlaitę,  parkerį, kuriuo S. Nėris rašė, jos užrašų knygutes, įvairias parfumerijos priemones, žurnalus, kuriuos mėgo skaityti poetė, asmeninę bibliotekėlę. Įdomu buvo lankytis S. Nėries darbo kabinete, mažytėje, bet jaukioje šeimos svetainėje, kituose kambariuose.

Edukacinės ekskursijos pabaigoje žaidėme žaidimą „Taip arba ne“. Lizdeikos gimnazijos mokiniai pasirodė puikiai, todėl džiaugdamiesi, kad parodėme savo žinias ir sukaupėme naujų, patraukėme į Kauno senamiestį. Čia, vaizdingoje Laisvės alėjoje, įsikūręs  Nacionalinis Kauno miesto dramos teatras, kuris gali teisėtai didžiuotis pradėjęs Lietuvos profesionaliojo teatro gyvavimą. Jo atsiradimą lėmė Lietuvos meno kūrėjų draugijos 1920 m. įkurtos Dramos ir Operos vaidyklos. Dabar šis teatras yra gausiai lankomas, stato puikius spektaklius, kurie patraukia skirtingo amžiaus ir žiūrovus. Kauno dramos teatre mes žiūrėjome spektaklį „Balta drobulė“ (režisierius Jonas Jurašas), pastatytą pagal to paties pavadinimo A. Škėmos romaną. Mokiniams, ypač 4-okams, šis spektaklis buvo labai naudingas, nes kaip tik šiuo metu jie nagrinėja Antano Škėmos romaną „Balta drobulė“.

Spektaklio centras yra 87-asis numeris – poetas Antanas Garšva (aktorius Dainius Svobonas), dirbantis prabangiame Niujorko viešbutyje liftininku. Jis emigrantas, neturintis galimybės atsidėti vien kūrybai ir taip siekti sielos nemirtingumo. Jo suskaldytos sąmonės neapleidžia gimtųjų namų ilgesys,  protarpiais šmėžčioja kadaise mylėtų moterų atvaizdai. Mintys lyg skeveldros žeidžia veikėjo sąmonę. Garšva atsisako meilės, nutraukia žmogiškus ryšius, bet turi viltį įgyvendinti savo troškimą  - ,,parašyti ciklą eilėraščių, kur kiekviena raidė lyg neišskaptuojamas ornamentas“.

Po spektaklio dalindamiesi įspūdžiais daugelis nutarėme, jog reginys buvo sukrečiantis ir privertė susimąstyti apie žmogaus būties prasmę. Mes neklydome puikiai vertindami,  ne veltui 2012 metais šis spektaklis buvo apdovanotas  „Auksiniu scenos kryžiumi" už geriausią lietuvių literatūros kūrinio sceninę interpretaciją.

Diena prabėgo nepastebimai. Pažintinė-kultūrinė kelionė į Kauną, kurią parėmė Lizdeikos gimnazija, buvo labai naudinga ir įdomi. Esame dėkingi už skatinimą domėtis kultūra, nes kiekvienas iš šios kelionės pasisėmėme neišdildomų įspūdžių, naujų žinių, apmąstėme žmonių susidūrimą su likimo išbandymais.

4G kl. mokinė Gabija Senulytė

Patyčių dėžutė
Kuriame Lietuvos ateitį
FR
Elektroninis dienynas
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?

LAMA BPO
Jaunimo linija
Mukis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter