Get Adobe Flash player

Šaltą  birželio rytą būrys Lizdeikos gimnazijos mokinių ir mokytojų buvo puikiai nusiteikę – per Lenkiją, Čekiją ir Austriją dardėjome į saulėtąją Italiją, kurioje kiekvienas žingsnis alsuoja istorija. Pirmasis stabtelėjimas- apžvalginė ekskursija po karališkąją Vieną – imperatoriškosios prabangos, elegancijos ir romantikos miestą. Apžiūrėjome Hofburgą- buvusią Habsburgų rezidenciją, Šv.Stepono katedrą, istorinį miesto centrą su aikštėmis, bažnyčiomis ir kitais paminklais. Išvydome ir didingąją Vienos Operą, Rotušę, Parlamentą bei paminklą kompozitoriui Mocartui.

Vakare mes jau Italijoje- spalvingajame Lido de Jesolo kurorte netoli Venecijos, įsikūrusiame Adrijos jūros pakrantėje. Geltono smėlio paplūdimiai, palmių alėjos, švelnus jūrinis klimatas bei šilta kaip arbata jūra, vandens parkas, akvariumas, zoologijos muziejus – mūsų laukė išties puikus laisvalaikis. Pasilepinę prie jūros aplankėme Venecijos lagūnos salas, iš kurių spalvingiausia Burano sala, garsėjanti unikalia architektūra. Rūškūs skirtingų spalvų namukai nepaliko abejingų, tilteliai per kanalus, močiutės, saugančios gatvėje plevėsuojančius skalbinius, pasijutome Žemės kampelyje, kuriame sustojo laikas. Vėliau plaukėme į Murano salą, kuri vadinama stiklo lopšiu, nes į ją, kad nesudegintų Venecijos, buvo ištremti stiklo gamintojai. Visus sužavėjo pamoka, kaip reikia gaminti stiklo papuošalus. Įgūdę stiklapūčiai ne tik  parodė, kaip gimsta įvairiaspalviai stiklo gaminiai, bet ir pakvietė pačius pabandyti išpūsti stiklą. Trečioji aplankyta vieta- miestas muziejus Venecija, pastatyta ant 117 salų, kurias kerta 150 kanalų, o jungia 400 tiltų. Švento Morkaus aikštėje žavimės Bazilika, kurią puošia penki auksiniai kupolai, apžiūrime Maurų laikrodį ir, aišku, šeriame balandžius. Pasivaikščiojame Rialto tiltu, prie kurio įsikūrė pirmieji miesto gyventojai, siauruoju ,,Atodūsių” tiltu, per kurį nuteistieji buvo vedami iš teismo salės Dožų rūmuose. Aišku, visus sužavėjo ne tik plaukiojimas gondola, nedidele venecijiečių valtele, kuri ramiai slydo per žalsvus kanalus vandenis, bet ir simpatiškas vairininkas, aistringai užtraukęs serenadą.

Kitą diena pareikalavo daug fizinių jėgų, nes saulė kepino iki 40 laipsnių. Ją praleidome  Gardalende, šalia Gardos ežero įsikūrusiame didžiausiame atrakcionų ir pramogų parke Italijoje. Teigiama, kad  kasmet jame apsilanko beveik 3 milijonai lankytojų.   Adrenalino mėgėjai  išbandė net 6 ekstremalius ir 26 paprastesnius atrakcionus, o tiems, kas ieškojo ramesnio laisvalaikio praleidimo, buvo begalė kitų pramogų: 4D kino teatras, animaciniai pasirodymai, traukinukas ir kt. Kadangi lizdeikiečiai pakankamai drąsūs, tai rinkosi žymiausius parko atrakcionus: Stebuklingas kalnas, viršgarsinis lėktuvas ,,Mėlynasis tornadas”, Mamutas, Atlantida, Kalnų upė ir kt. Maloniai nustebino neseniai atidarytas  Gardalendo akvariumas, kuriame gyvena daugiau kaip 150 rūšių povandeninio pasaulio gyventojų. Čia išvydome jūrų liūtus,  keliavome stikliniu povandeniniu tuneliu, pačiupinėjome ryklio kiaušinį ir stebėjome rajų maitinimą.

Mes  Austrijos kalnų kurorte Ossiacher, kuris yra įsikūręs prie Ossiacher ežero. Pakilus į Gerlitceno kalno (1911m) viršūnę  atsivėrė nepakartojami vaizdai: krikštolinio skaidrumo Ossiacher ežeras, pakrantėse įsikūrę kaimeliai, smaragdinio žalumo pievos, jose besiganančios žalos karvės su varpeliais pakaklėse, senoviniai piemenų nameliai, tolumoje rūke skendinčios snieguotos kalnų viršūnės.

Greitai pralėkė ši turininga savaitė. Atsisveikinę ,,arivedeci”, riedame namo, suvokdami, kad saulėtosios Italijos pamiršti neįmanoma.

Laima Verbickienė

Patyčių dėžutė
Kuriame Lietuvos ateitį
FR
Elektroninis dienynas
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?

LAMA BPO
Jaunimo linija
Mukis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter