Get Adobe Flash player

Praėjusį šeštadienį, sausio 11 dieną, mes, gabūs ir aktyvūs Radviliškio Lizdeikos gimnazijos mokiniai, išsirengėme į Vilnių. Ši kelionė tarsi mokyklos vadovų padėka už pastangas labai gerai mokytis, paskata dar aktyviau dirbti bendruomenėje. Tai labai džiugina mus, mokinius.

Ekskursija prasidėjo Antakalnio kapinėse, visi draugiškai patraukėme prie Sausio 13-osios aukų kapų, juos pagerbėme uždegdami žvakeles. Taip pat pagerbėme ir buvusį Lietuvos Respublikos prezidentą Algirdą Mykolą Brazauską. Vėliau visi ieškojo savo mylimų poetų, aktorių ar tiesiog garbių žmonių kapų.

Į Vilnių keliavo ne tik Lizdeikos gimnazijos gabūs mokiniai, bet ir Krašto gynybos savanoriai, kurie dalyvavo kasmetiniame, jau 23-iajame garbės bėgime ,,Gyvybės ir mirties keliu”. Pagarbą žuvusiems už Lietuvos laisvę atiduoti stojo daugiau nei 4 tūkstančiai dalyvių, tarp kurių 4 buvo mūsų gimnazijos mokiniai: Samanta Ponelytė, Emilijus Buinauskas, Vytautas Vileikis, Nedas Jurys ir jų vadas - Egidijus Damulis. Gal oras ir nebuvo toks šaltas kaip turėtų būti sausio pradžioje, bet vis dėlto nemalonus. Mūsų bėgikai lyjant lietui įveikė 9 kilometrų distanciją ir buvo apdovanoti simboliniais garbės  medaliais.

Antra aplankyta įžymi vieta, pastaruoju metu gausiausiai lankoma Lietuvos gyventojų ir svečių, - didingi Valdovų rūmai. Užkonservuotos apgriuvusios sienos - tikri įvairių laikotarpių rūmų mūrai - mena visus mūsų valstybės didikus ir kunigaikščius.

Prieš įeidami manėme, jog lankysime tokį pat nuobodų muziejų su daugybe senienų kaip ir daugelis kitų, bet įėję apstulbome - tai buvo naujas, ,,dar dažais kvepiantis” kultūrinis stebuklas.

Rūmuose gausybė eksponatų: senų gobelenų, indų, buities įrankių, papuošalų - atkurtų istorinių interjerų, kurie stebino ir traukė akį. Ėjome iš vienos puikios menės į kitą – dar gražesnę, klausėmės turiningo gidės pasakojimo apie valdovų gyvenimo būdą, papročius. Mes gerokai praplėtėme  Lietuvos istorijos žinais ir buvome maloniai nustebinti jos didybe.

Tuo mūsų nuotykiai nesibaigė, savo pažintinę kelionę tęsėme Katedros požemiuose, kuriuose pamatėme kitus eksponatus, susijusius su Lietuvos didikais: LDK ir Lenkijos karaliumi Aleksandru bei dviem Žygimanto Augusto žmonomis – Elžbieta Habsburgaite ir Barbora Radvilaite. Pamatėme ir jų amžinojo poilsio vietą. Manau, visiems aktualiausia buvo pamatyti Barborą Radvilaitę, antrąją Lietuvos ir Lenkijos valdovo Žygimanto Augusto žmoną, Lenkijos karalienę, nes visi žavisi jų romantiškos meilės istorija. Taip pat išvydome vietą, kur Popiežius Jonas Paulius II susitrenkė galvą kelionės Lietuvoje metu lankydamas Katedros požemius. Popiežius šmaikštavo: ,,Sakiau, kad iš Lietuvos neišsivešiu nieko, tačiau vieną dalyką vis tik pasiimu su savimi - gumbą.”

Kad ir kaip išvargome, visą nuovargį atpirko gera nuotaiką bei neišdildoma patirtis ir ilgam išliekantys prisminimai iš istorinių vietų, kurias derėtų aplankyti kiekvienam susipratusiam lietuviui. Laimingi ir papildę savo žinių bagažą grįžome namo.

Gabrielė Buivytė, 4D, Dovilė Skripkauskaitė ir Domantas Skripkauskas, 2E

Patyčių dėžutė
Kuriame Lietuvos ateitį
FR
Elektroninis dienynas
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?

LAMA BPO
Jaunimo linija
Mukis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter