Šių metų birželio 2 -oji buvo profesinio orentavimo diena. Mūsų 2B klasė, kaip tikri geležinkelininkų sostinės gyventojai, nutarė ją praleisti Radviliškio prekinių vagonų depe. Nuvykę į vagonų stovėjimo bei remonto pastatą, išgirdome jo istoriją, sužinojome, kokia veikla užsiima ten dirbantys žmonės, kokia moderniausia technika darbe naudojama ir kokių specialybių žmonių jiems reikia.
Iki 1916 metų vagonai buvo remontuojami lauko sąlygomis. Vagonų depas buvo nedidelis medinis pastatėlis - labai primityvios, remonto darbams nepritaikytos patalpos. Vėliau depas plėtėsi, ypač dideli pasikeitimai įvyko nuo 1995 -ųjų. Lietuvos Respublikos nepriklausomybės metais į depą investuota apie 16 milijonų litų.
Vagonų depe atliekami daliniai ir kapitaliniai vagonų remonto darbai. Čia veikia moderniausių technologijų įranga. Pastatytas modernus dažymo cechas su tam pritaikyta vagonų valymo įranga. Vagonų remontavimą atidžiai stebi vagonų apžiūrėtojai - jei detalė netinkamai - bent milimetrine paklaida – padaryta, gali įvykti avarija.
Vagonų depas skirstomas į smulkesnius cechus: atnaujinimo cechas, metalo kapojimo cechas, kalvė, automatinių sistemų remonto cechas, vežimėlių remonto cechas, riedmenų cechas. Juose dirba kalviai, mechanikai, šaltkalviai, suvirintojai, tekintojai, frezuotojai, inžinieriai ir daugelio kitų profesijų žmonės.
Vagonų remonto įmonės darbuotojai gerai socialiai aprūpinti, įvairių lengvatų bei nuolaidų gauna čia dirbantys žmonės ir jų šeimos. Rūpinamasi laisvalaikiu - organizojami įvairūs kultūriniai renginiai.
Pabuvoti Radviliškio prekinių vagonų depe buvo įdomu – sužinojome daug naudingos informacijos.
Dovilė Vanagaitė