Get Adobe Flash player

Vėlų spalio 20 dienos vakarą lizdeikiečių grupė išvyko į trijų dienų kelionę, kurios tikslas pasižvalgyti po Lenkiją. Maždaug po 12 valandų varginančio važiavimo autobusu pasiekėme Krokuvą – buvusią Lenkijos sostinę, esančią pietinėje šalies dalyje. Mus pasitiko gidė, jau 20 metų gyvenanti Krokuvoje. Ji supažindino su istoriškai turtingu miesto centru, apimančiu senamiestį, Kazimiežo kvartalą ir Vavelio pilį, kuri yra lenkų bei ATR karalių, vyskupų ir didvyrių laidojimo vieta. Pilis įtraukta net į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Gidė taip pat supažindino su vienos garsiausių viduramžių Rytų Europoje Jogailaičių giminės istorija. Krokuvoje dabar yra 39 bažnyčios, buvo jų daugiau nei 120, tačiau daugumą sugriovė vengrai; mieste daug varpinių, 25 vienuolynai, 7 sinagogos. Aplankėme įspūdingą grakščiąją gotikos stiliaus Šv. Marijos baziliką, taip pat ir Krokuvos senamiestyje esančią garsiąją turgaus aikštę.

imag2831 img_20161021_123434

Vakare atvykome į Veličką, kur pabuvojome vienoje iš seniausių Europoje druskos kasyklų. Nuo neatmenamų laikų druska buvo valstybės ekonominis pagrindas. Vienu metu Lenkijos Karalystėje druska buvo pakeitusi net monetas. Tais laikais 1 kilogramą druskos buvo galima iškeisti į pusę kilogramo gryno aukso! Veličkos druskos kasyklos veikė nuo XIII a. Bendras kasyklų tunelių ilgis per 300 km, tuneliai pasiekia 327 m gylį. Veličkų kasyklos atspindi kalnakasybos technologijų pažangą ir vystymąsi, darbo organizavimo ir vadybos plėtrą. Vakare apsistojome jaukiame viešbutyje netoli kasyklų, o ryte, trumpai pasivaikščioję po Veličkas ir papusryčiavę, išvykome į Osvencimą, kur 1940 m. kovo 27 d. nacistų vado H. Himlerio įsakymu buvo pradėta statyti Aušvico koncentracijos stovykla – viena pačių didžiausių ir žymiausių nacistinės Vokietijos koncentracijos ir genocido stovyklų. Šiuo metu ten įkurtas muziejus. Grįždami namo aplankėme Jasna Góra vienuolyną – tai yra žymiausia Lenkijos šventykla mergelei Marijai. Į vienuolyną keliauja minios piligrimų, nes daugumai ši vieta yra kaip dvasinė sostinė. Buvome priblokšti vienuolyno dydžio ir prabangos. Namo grįžome anksti rytą kupini įspūdžių, sužavėti šalies neapsakomo grožio bei daug sužinoję naujo apie jos praeitį.

Augustina Tamošiūnaitė, 3B klasės mokinė

Patyčių dėžutė
Kuriame Lietuvos ateitį
FR
Elektroninis dienynas
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?

LAMA BPO
Jaunimo linija
Mukis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter