Get Adobe Flash player

Lizdeikos gimnazijoje toliau tęsiamas projektas „Sveika šeima – sveika visuomenė“. Lapkričio 21 d. bendruomenės nariai klausėsi paskaitų „Meno terapija: poveikis ir galimybės asmenybės vystymuisi“, „Spalvų terapija ir jų poveikis žmogaus organizmui“, vyko dailės (piešimo) terapijos praktiniai užsiėmimai. Atstovai iš visų gimnazijos klasių, mokytojai, mokinių tėvai, kiti mokyklos darbuotojai siekė sužinoti, kaip galima išmokti kontroliuoti emocijų raišką, geriau save pažinti, tobulinti bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus, išlaikyti dvasinę pusiausvyrą per spalvų poveikį.

1 2 3 4 5

Paskaitas skaitė ir praktinius užsiėmimus vedė Renata Alikauskienė – meno terapeutė. Anot lektorės, daugelis psichologų mano, kad piešinys – tai slaptas kelias į sielos gelmes. Žmogus gali suprasti kelio ženklų kalbą, pereiti juo ir sužinoti apie save daug iki šiol nežinomų dalykų.

Lektorė sakė, jog piešti pradeda devyniolikos mėnesių vaikas. Piešimas – tai ne menas, o kalba. Piešiniu gali būti išreiškiama problema. Kartais, kai raminantys žodžiai neveikia, tai galima išreikšti piešiant. Išklausę paskaitos, mokiniai, tėveliai, mokytojai laukė praktinių užsiėmimų.

Pirmiausiai praktikos dalyviai patyrė, kad imantis dailės terapijos net nereikia mokėti piešti! Užsiėmimuose paprasčiausiai žaidžiama dailės priemonėmis bei technikomis, siekiama pažinti save, o ne sukurti vertingą darbą.

Pirmame praktikume dalyviai, paskirstyti į tris grupes, turėjo sugalvoti savo grupės piešinio temą. Kiekvienas gavo po dvi individualias užduotis, pvz.: įteigti kitam nariui panaudoti tam tikrą spalvą, sujungti visos grupės piešinius į visumą, panaikinti kito asmens piešinio detales, įrėminti grupės piešinį, nupiešti piešinį kairiajame kampe. Grupės narys galėjo pasirinkti tik dvi spalvas. Piešimas skatino bendrauti ir bendradarbiauti. Aptariant darbus buvo kalbama apie tai, ar lengva bendrauti, bendradarbiauti, paveikti kitą žmogų. Ši užduotis ypač patiko pirmokams gimnazistams – jie prašėsi į kitus užsiėmimus. Visų dalyvių: mokytojų, mokinių, tėvelių, nuotaika buvo kuo puikiausia, visi nuoširdžiai dėkojo lektorei.

Antrame praktiniame užsiėmime antrokai, trečiokai gimnazistai, mokytojai ir kiti bendruomenės nariai gavo vieną didžiulį lapą ir kiekvienas piešė ant jo savo svajonių miestą. Vienų miestai buvo ryškūs, margaspalviai, kitų sunkūs, dar kitų – modernūs, su šviesiais keliais ir puikiais parkais. Užduotis tuo nesibaigė, nes viską nupiešus kiekviename mieste reikėjo palikti po dovanėlę, nutiesti kelius į miestus, su kuriais grupių nariai norėtų bendrauti.

Trečiame praktiniame užsiėmime trečiokai, ketvirtokai gimnazistai ir mokytojai gavo užduotį sugalvoti, kokiu objektu (daiktu, gyvūnu, augalu, įrankiu, indu, gėle) norėtų būti. Grupės nariai, parinkti atsitiktine tvarka, spontaniškai turėjo pasakyti, kokiu objektu įsivaizduoja kitą narį. Kiekvienam teko nupiešti po du objektus: savo sugalvotą ir draugo pasakytą. Buvo įdomu stebėti, kaip gimsta piešiniai – ryškūs ir pasteliniai, su užpildyta erdve ir pilni balto ploto. Baigę darbą kiekvienas pasisakė, kodėl pasirinko vieną ar kitą objektą, ar sutinka su grupės nario parinktu objektu, kuo mes panašūs į tuos objektus.

Dar niekada Lizdeikos gimnazijos bendruomenės nariai nebuvo bandę taip nuoširdžiai, atvirai kalbėti. Dailės terapija padėjo reikšti emocijas, susidraugauti, kartu kurti įdomius darbus. Visiems tai paliko didžiulį įspūdį. Dalyviai daug sužinojo apie save. Lektorė priminė, jog sprendžiant iškilusias psichologines problemas, galima išbandyti dailės terapiją ir kitas meno terapijas, kad šviesos terapija gydo depresiją.

E. Fromas yra pasakęs, kad menas – tai vienintelė universali kalba, kurią sukūrė žmonija. Ji tokia pati visose kultūrose ir religijose. Kiekvienas žmogus yra menininkas, o tapyba, piešimas, lipdymas, taip pat šokis, muzika ir kitos meninės išraiškos formos – tikrai veiksmingi bendravimo būdai. Kūryba ne tik pagerina komunikaciją, išraiškingumą, bet ir sustiprina mūsų pasitikėjimą savimi, suteikia pilnatvės jausmą.

Lizdeikos gimnazijos bendruomenė jau išbandė muzikos, dailės, šokio ir judesio terapijas. Visi užsiėmimai dalyviams padėjo pažinti ir priimti save, rasti svarbius atsakymus į savo sielos klausimus.

Lizdeikos gimnazijos mokytoja Lionė Semeniukienė
EN
Reklaminis skydelis
FR
Reklaminis skydelis
Elektroninis dienynas
Reklaminis skydelis
Apklausa
Ką pirmiausia reikėtų daryti, kad gerėtų Tavo mokymosi pasiekimai?
 
LAMA BPO
Reklaminis skydelis
Jaunimo linija
Reklaminis skydelis
Erasmus+
Reklaminis skydelis
Nordplus
Reklaminis skydelis
Lankytojai
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterŠiandien361
mod_vvisit_counterVakar1266
mod_vvisit_counterŠią savaitę5379
mod_vvisit_counterŠį mėnesį3012